2015. december 3., csütörtök

Csináld magad: Márványozás körömlakkal

Húgom a trendspotterem, ezért, amikor szólt, hogy a márvány az új tropical, azonnal belevetettem magam a témába. (A trópusi minta a tavalyi mánia volt.)

Nem igazán vág témába, de emlékszem, amikor pár éve újra megláttam a divatmagazinokban gyerekkorom gyűlölt ruhadarabját a márványozott farmert, nem hittem, hogy ez valaha megjelenhet az utcákon. Pedig nem kellett hozzá sok idő. Eleinte legyintettem, hogy csak azok hordják, akik még nem éltek a 80-as években. Végül tavaly én is elcsábultam...

Márvány márvánnyal az 1986-os amerikai Vouge-ból:

Forrás: Pinterest
 
A márványozott papír ötlete mindig vonzott. Még egy német antikvár könyvet is vettem pár éve a témáról, de sosem mertem kipróbálni, mert féltem, hogy mindent belep majd a festék.

Forrás: Pinterest

Tény, hogy a márvány szépen lassan visszaszivárgott az életünkbe. Ezúttal nem tolakodóan, hanem modern, letisztult formájában.

Ha magunk készítünk márványhatású kiegészítőket, papírt, textilt vagy egyéb tárgyakat akkor még a pénztárcánk sem látja kárát. Az egyetlen probléma, hogy függőséget okoz!

Először a klasszikus körömlakkos márványozást próbáltam ki. Nem vagyok egy nagy körömlakkfogyasztó, ezért meglepődtem, mennyi lakkot találtam otthon (gyűjtögető lennék?!). Annyira belelendültem a kísérletezésbe, hogy pár óra múlva azt vettem észre, hogy életemben először elfogyott egy körömlakkom!

Tálnak egy kiürült fagyis dobozt használtam. Bármennyire megpróbáltam tisztán tartani, esélytelen, ezért nem is érdemes értékes edényeket beáldozni a feladatra.

A tálat megtöltöttem hideg vízzel, majd belecsepegtettem a lakkokat egyenesen az üvegből. Ahol nagyon koncentrált lakk gyűlik össze egy pontban azt érdemes hagyni szétterülni, hogy ne maradjon tömény gócokban lakk a víz felszínén. Ezt leszámítva nem kell nagyon hozzányúlni a lakkhoz: meríthetjük is a márványozandó tálat a vízbe.

Ha márványosabb hatást szeretnénk, egy hurkapálcával vagy fogpiszkálóval rajzolhatunk mintázatokat a lakkba.



Először papíron kísérleteztem. Nem mertem rögtön élesben csinálni, bár akár csinálhattam is volna: nem sok esély van kontrolálni az eredményt:


 
Első kísérleti egerem egy 100 forintos bögre volt. Ezt csak egyszer mártottam bele a lakkba, de lehet többször is mártogatni és talán még izgalmasabb lesz az eredmény:



 
 
A családban és a barátaim közül is sokaknak van most Samsung A3 telefonjuk, ezért rendeltem Kínából sima fehér tokokat hozzá. 440 Ft volt darabja ingyenes szállítással. Mutatom mi lett belőlük és megértitek, hogy miért bánom, hogy nem vettem a saját telefonomra valót.
Egyébként, ha kipróbáljátok a technikát és nem tetszik elsőre az eredmény, akkor körömlakklemosóval lehet korrigálni vagy akár az egészet is lemoshatjuk és kezdhetjük nulláról. Szóval bátran lehet kísérletezni!







1 megjegyzés:

Szólj hozzá!